2024.04.19. - Emma

14 milliós számla mobilinternetezésbõl

14 milliós számla mobilinternetezésbõl
Egy kanadai férfi durván tizennégy és fél millió forintnak megfelelõ összegrõl szóló számlát kapott mobilszolgáltatójától - miután HD-felbontású filmeket töltött le korlátlannak hitt mobilinternetes csomagjával. A 22 éves Piotr Staniaszek a kanadai Bell Mobility cég ügyfele, aki nemrég hosszabbította meg hûségszerzõdését a céggel, mely során egy új Motorola KRZR mobiltelefonra is szert tett. A készüléken lévõ mobilböngészõ használatára tízdolláros (azaz durván ezerhétszáz forintos) havidíj ellenében elõ is fizetett, ám végül arra is talált módot, hogy PC-jéhez csatlakoztatva modemként használja a készüléket.
A Calgaryban élõ olajmunkás fiatalember nagyfelbontású filmeket töltött le, és más, jelentõs adatforgalmat generáló szolgáltatást vett igénybe a számítógéphez csatlakoztatott mobilon keresztül - mivel saját bevallása szerint nem volt tudatában a felmerülõ extra költségeknek - írja a BBC.

Mint késõbb kiderült, hogy a PC-n keresztüli internetezés nem foglaltatik benne a telefonról elérhetõ mobilböngészõ csomagjába, ezért a szolgáltató fel is számolta az adatátvitel díját, így Staniaszek 65 ezer dollárról, vagyis mintegy 11,1 millió forintról szóló számlát vett kézbe novemberben, noha átlagosan havi 150 dollár (25 ezer forint) szokott lenni a telefonszámlája.

Az összeget elõször tévedésnek vélte, ezért megkereste a társaság ügyfélszolgálatát, ahol azonban rossz hírek fogadták: kiderült, hogy a számla kiállítása óta tartozása már 85 ezer dollárra, vagyis mintegy 14,5 millió forintra emelkedett.

A BBC beszámolója szerint a kanadai mobilcég a fenti összegbõl végül jóindulatból jelentõsen lefaragott, ám a férfinak még így is 3243 dollárt, vagyis nagyjából 550 ezer forintot kell befizetnie a Bell Mobilitynek. A férfi azonban tovább folytatja a tárgyalásokat a céggel, mivel ezt az összeget sem akarja befizetni, állítása szerint ugyanis nem volt tudatában, hogy PC-s böngészés extra költségekkel jár.

Staniaszek még azt is problémásnak tartja, hogy a szolgáltató rendszere vagy munkatársai már korábban nem hívták fel a figyelmét arra, hogy akarva vagy akaratlanul milliós költségekbe veri magát. Ugyanakkor a Globeandmail.com-nak a vállalat szóvivõje elmondta, két hónapja kezdték tesztelni, s már üzemel hálózatukon az ügyfelek adatforgalmát monitorozó rendszer, amely figyelmezteti az elõfizetõket hasonló esetben.